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ACTUALITÉ
Assetto Corsa : Amélioration des performances avec la version 1.8 et lancement du TRIPL3 Pack

Publié par
 @kris7277
le 30/08/2016 à 22:30
Assetto Corsa, notre simulation automobile VR préférée chez ETR (consulter le test), continue de s'améliorer au fil des mises à jours !

La dernière mise à jour apporte enfin un boost de performance non négligeable, qui permet enfin d'atteindre les 90 FPS constants de manière plus régulière lors des courses avec un nombre conséquent d'opposants. C'est une amélioration bienvenue, car comme nous l'avions rapporté lors de notre test de la GTX 1060, le titre avait du mal même avec une 980Ti. Certains utilisateurs ont noté le contraire cependant avec cette mise à jour, donc si c'est le cas, essayez de remettre à 0 les paramètres de vos drivers en les réinstallant complètement (et en cochant la case pour repartir sur une nouvelle installation avec les drivers NVIDIA).

La mise à jour ne s'arrête pas là comme d'habitude, et apporte de nombreuses améliorations ainsi qu'un tout nouveau pack de DLC à 3 euros intitulé le TRIPL3 Pack qui inclut la Ferrari FXX K, la Ferrari 488 GTB et la Praga R1.

Changelog complet :

- New Ferrari FXXK (Tripl3 Pack DLC) 
- New Ferrari 488 GTB (Tripl3 Pack DLC) 
- New Praga R1 (Tripl3 Pack DLC) 
- New Audi S1 (A1) 
- New Monza 66 Full Course (sopraelevata) 
- New Monza 66 Junior Course 
- Improved reflection quality 
- Improved shadow stability 
- Improved graphics performances 
- Fixed Tyre Model 10 not updating Dx and Dy value in telemetry app 
- AI improvements on slower reaction after an impact, for more realistic collisions 
- Overlay Leaderboard now shows correct positions on the grid at race start 
- Fixed Laps app showing 0 as first lap 
- Fixed Race Control UI for the low resolution screens 
- Wrong direction penalty gets also time penalty 
- Added float clutch to SPageFilePhysics 
- Fixed turbolevel digital item showing a wrong value 
- Fixed various problems/timing on ghost cars 
- Fixed typo on sound distance attenuation for Lotus Evora GTC/GX 
- Fixed sample attack for BMW M3 e30 GrA/DTM limiters 
- Replay files will not reset anymore at session start (no need to rush out of the server anymore to save a replay) 
- Fixed remote cars head movements in multiplayer and multiplayer replays 
- Fixed typo on LaFerrari active differential lock in coast and small bumpstop stiffness changes 
- General improvements on V10 tyres for rolling resistance, flex, pressures and more. 
- Improved Maserati GranTurismo MC GT4 suspension, should improve braking without ABS 
- V10 tyres for Hypercars LaFerrari, McLaren P1, Pagani Huayra 
- V10 tyres for GT2 cars BMW M3 GT2, Ferrari 458 GT2, Corvette C7R 
- V10 tyres for Racing Hypercars Ferrari 599XX, Ferrari FXXK, Pagani Zonda R 
- Fixed ERS power output when battery is close to 0 and MGU-H is set to battery 
- Removed ERS cockpit controls for MGU-H and Recover in McLaren P1 
- Improvement in performance for collision detection and physic solver 
- Fixed clouds when switching sessions 
- Returning to pit during a time penalty results in a greater time penalty 
- Fixed possible drive through cheat 
- Fixed blurred objects not working if speed was negative 
- Fixed hotlap mode: now valid laps will be correctly registered 
- Removed white flag: a new message will appear the moment the race leader starts his last lap 
- Modding: extra animations now binded to three channels NUM 4, 5 and 6 (group animations to make them play simultaneously, otherwise each clip will be played separately) 
- Modding: rotating object support for cooling fans in extra_animations 
- Modding: series scripts added for digital speed bars in digital_instruments 


 
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Tag(s) associé(s) : Software, Update, Mise à jour, Actualité, HTC Vive
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