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Raw Data : Amélioration des performances, ajout d'un nouveau personnage et de deux nouvelles missions avec la version 0.4

Publié par
 @kris7277
le 13/10/2016 à 19:37
Raw Data avait impressionné tout le monde sur ETR lors de sa sortie et on est nombreux à y jouer régulièrement. Il a continué de s'améliorer au fur et à mesure des mises à jour, mais cette fois on est peut-être face à la mise à jour la plus importante du titre !

Cette dernière apporte énormément de changements, qui vont de l'amélioration des performances a une correction du lag des contrôleurs (il y avait un léger décalage sur le tracking) en passant par l'ajout d'un nouveau personnage jouable et deux missions entièrement inédites !

Les deux missions sont nommées Extermination et Shield Station. La première devra être débloquée en terminant Vapor Mission après avoir installé la mise à jour (même si vous l'aviez déjà fait avant) tandis que la deuxième sera disponible après avoir terminé Extermination une première fois.

 
Extermination, une mission avec des lasers meurtriers
Extermination, une mission avec des lasers meurtriers
La nouvelle mission Thunderstock
La nouvelle mission Thunderstock

Il est aussi désormais possible d'incarner Boss, the Street Merc, un héros qui utilise le Dominator Shotgun, un fusil à pompe qui pourra avoir 4 améliorations. Il devra être débloqué en terminant les deux missions de la mise à jour est offrira la possibilité d'adopter un style de jeu plus "bourrin" pour exploser les ennemis et se prendre pour un vrai warrior :
 

La mise à jour inclut énormément d'autres changement comme l'ajout d'un leaderboard en co-op, un équilibrage de nombreux éléments et des corrections de bogues :


GAMEPLAY IMPROVEMENTS & BALANCE 
  • Death and Held Weapons - After dying, you’ll automatically respawn holding whatever weapon(s) you were holding prior to death, so you can get back into the fight faster! 
  • Easy Difficulty - Easy Difficulty is more player-friendly overall with increased player health and damage, lowered volley shot count, and increased Data Core health. 
  • Hard and Nightmare Difficulties - Reduced Data Core health. 
  • Mission Balance: Nuke Fusion - Waves have been rebalanced to smooth out difficulty, while the center beacon has been split into two (one for each lane) to improve map flow. 
  • Mission Balance: Dark Source - Reduced enemy wave numbers. 
  • Katana Throw Damage Trails - Saija’s Katana Throw now features light trails to visualize the amount of damage being dealt. This feature is not finished and is still under development. 
  • Ability Balance: Katana Throw - Katana Throw’s distance and speed are now affected by actual throw speed. This feature is not finished and is still under development. 
  • Charged Shot VFX - Bishop's Crusader Pistol now shakes slightly when charging up. Additionally, visual recoil when firing Charged Shot (one hand) or Fusion Shot (both hands) has been increased. 
  • UI Scrolling - You can now scroll through UI scroll lists by pointing at it with your dominant hand and swiping your thumb on the touchpad.


ART/AUDIO 
  • Updated Model - Plasma Turret - The Plasma Turret has a new model to visually distinguish it from the Laser Turret. 
  • Updated Music Cues - New music cues for ambient and apprehension states in Nuke Fusion and all “Data Chamber” missions. More music with intros and attack cues to be added later.

PERFORMANCE/STABILITY 
As we continue to refine our performance benchmarks and machine configurations, please note that your graphics settings will be automatically reset with this update. 
  • Main Menu - In game UI has been significantly optimized to minimize CPU load 
  • Controller Latency - Motion controller update has been implemented to minimize hand-tracked latency. If you bring up the SteamVR compositor and move your hands, you should now see negligible delay between the SteamVR controller model and your avatar hands. 
  • Matchfinding - Optimization to Matchfinding avatars to reduce CPU load. 
  • Interaction Overlaps - Player interaction overlaps have been refactored to improve CPU performance. 
  • Animation Logic - Player and AI animation logic have been adjusted for CPU performance. 
  • Visual Optimizations - Various FX and material optimizations for GPU performance. 
  • Stability - Various crash and stability improvements across the board.


FIXES 
  • Friendlists - Fixed an issue where large steam friendlists would cause intermittent slow downs. 
  • Voice Chat - Fixed an issue that caused voice chat to work intermittently. 
  • Voice Sync - Fixed an issue where voice chat could lose sync and play 5-10 seconds delayed. 
  • Mute - Fixed an issue where the “Mute outgoing voice” option was non-functional. 
  • Progression - Fixed a potential non-progression issue in Vapor Exploit mission. 
  • Windows N Intro Bypass - Added functionality to allow users on Windows N (Anniversary update) who are lacking the proper Windows Media Player components to progress past the Survios intro movie. 
  • Leaderboards - Fixed an issue where users could encounter a freeze when switching leaderboards. 
  • Scores - Fixed an issue in Leaderboards where the same score would be displayed every 10 ranks. 
  • Stuck Hands - Fixed an issue where players could get both hands stuck to their gun with the sticky control scheme. 
  • Graphic Settings - Fixed an issue where graphics settings were not resetting properly. 
  • Beam - Fixed an issue where Beam Mekomo laser beam impact effect would persist on death. 
  • Jitter - Fixed an issue where Beam Mekomo would jitter while moving on ramps. 
  • Mega Mekomo - Fixed an issue where Mega Mekomo would not attack the Data Core. 
  • Ground Attacks - Fixed an issue where ground Mekomos could perform melee attacks against the Data Core while not in range. 
  • HMD Buffer - Fixed an issue where the HMD buffer size was tied to window mirror size. 
End of changelog



N'hésitez pas à dire si le jeu est "enfin" jouable ou pas chez vous et quelle configuration vous possédez. En attendant, n'oubliez pas de vous inscrire à notre groupe Steam si vous cherchez des gens avec qui jouer !
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Raw Data est un FPS roomscale futuriste se jouant seul ou en coopération, qui mélange les armes blanches avec les armes de tir, en proposant un arsenal composé d'arcs, sabres laser et pistolets.
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