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Publié le 27/05/2017 à 16:17

SteamVR : possibilité de changer le supersampling sans redémarrage, correction de bugs et contenu pour le Home

Valve semble mettre les bouchées doubles ces derniers temps au niveau de SteamVR. Ces derniers avaient dévoilé le Home, une toute nouvelle interface avec des fonctionnalité sociale et les récentes mises à jour apportent de nombreux changement. C'est pourquoi on va récapituler la plupart des fonctionnalité des dernières mises à jour dans cet article.

Pour commencer, vous allez être ravis, car il n'est plus nécessaire de redémarrer SteamVR afin d'appliquer les valeurs de Super Sampling ! Et oui, il est désormais possible de modifier à la volée le SS, une fonctionnalité qu'on était nombreux à attendre. Certaines applications nécessiteront tout de même un redémarrage afin de prendre en compte la nouvelle valeur, mais la plupart n'en ont pas besoin. Cette fonctionnalité a été rajoutée la semaine dernière mais était passée inaperçue.

De plus, des éléments viennent tout juste d'être rajouté au Home, l'interface sociale de SteamVR, notamment au niveau des quêtes. Un bug affectant les utilisateurs de Revive, qui ne voyaient pas certains jeux rendus dans le casque, a d'ailleurs été corrigé et Valve vient de rajouter le support expérimental de Linux :

Changelog complet :

 
Content:
  • New Peanut Gallery Environment
  • Four New Items associated with quests in Peanut Gallery
  • New Weekly Geocaching Quest Update
General:
  • Fixed an issue that caused some Revive games to not render in the HMD.
  • Fixed issue that caused Steam to think an app was still running. This would happen when the app started SteamVR as part of its own startup process.
SteamVR Home:
  • Added "Peanut Gallery" environment with four new items to unlock.
  • Now sorting rooms list by friends-only rooms first, then by number of friends in a room, then by number of players in a room.
  • Added a 'Reset Position' button to SteamVR Home Settings, which resets the environment to line up with the player's tracked space.
  • Added a button in the Backgrounds tab allowing players to set the environment background back to default.
  • Added global min and max scale sizes for props and items.
  • Removed color wheel from drawings when picked up.
  • Fixed issue with joining a room that had been loaded from a save.
  • Fixed issues with avatar customization and unlocked quest items not saving. This requires opting into the Steam Client beta.
  • Fixed issue where only four maps were shown in the Geocache Quest list, but five caches were available.
  • Fixed issue where SteamVR backgrounds are flipped horizontally.
  • Fixed issue where gamepad users couldn't use the Save Environment dialog.
  • Added experimental SteamOS/Linux support.
  • Updated airbrush tool functionality: drawings are now finalized when picked up or when the player teleports. Other players cannot pick up your drawing until it is finalized.
  • Updated Environment detail panel on Community wall to display download status and added a "Visit" button
  • Improved Summit Pavilion skybox image quality
  • No longer loading old SteamVR environment assets in the compositor when opted into SteamVR Home Beta
  • Updated some strings for clarity
  • Fixed some Workshop background images rendering improperly
  • Fixed some bird flight paths in Summit Pavilion
Bug Fixes
  • Fixed issue with SteamVR Home not starting automatically when exiting applications.
  • Fixed issue where thumbnails and map names in the lobby list wouldn't show up correctly
  • Fixed issue where background image would sometimes load forever
  • Fixed issue where some players aren't seeing the proper player names in the Friends list
  • Fixed issue in Workshop Tools where photogrammetry maps never compile
  • To learn how to make your own SteamVR Environment, view the creator resources at the SteamVR Workshop Tools Wiki.
 


De nombreux autres éléments ont été modifiés via d'autres mise à jour antérieures donc on vous conseille de vous rendre sur la page d'actualité de SteamVR si vous voulez les découvrir en détail. Attention, car il faudra avoir choisi d'opter pour la beta pour en profiter, la branche stable de steamVR n'ayant pas reçu de mise à jour depuis quelques temps déjà.
Publié par Chris
Staff ETR

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